fem från en

Aniika utmanade mig att hänga på "fem för fem" och vad gör man inte för att slippa skriva svettiga skoluppgifter en stund! Tanken var väl egentligen att jag skulle skicka vidare till fem andra men även om jag ibland svarar på "kedjebrev" är jag inte mycket för att skicka vidare. Men ta gärna tillfället i akt att fundera på era egna svar, även om ni inte skriver ner dem någonstans. Här kommer hursomhelst mina:

1. Vilket livsmedel kan du inte leva utan? Ost. Jag älskar ost i olika former. Ett mjölkfritt liv skulle vara otänkbart för mig just med tanke på osten. Har aldrig stött på några bra alternativ. Men i det stora hela så älskar jag den sinnliga glädje som matlagning medför. För tillfället har jag snöat in på att göra egen (ful)sushi. Är tokig i ingefära och hemma kan jag äntligen själv bestämma höjden på berget, för det finns alltid ytterligare en burk i skafferiet... 

Dagens lunch för mig och mina 2 i magen
 
2. Godaste efterrätten?
Jag kör ett sockerfritt November så antalet "godkända" efterrätter på menyn har minskat kraftigt. Just nu njuter jag allra mest av mango och hallon med vispgrädde till, det är lyx deluxe. Men alla typer av frukter och bär är fantastiska, på sitt vis, i sin tid. 

3. Vad tränar du helst en dag då du har all tid i världen?
Jag är glad om jag får till någon som helst träning för tillfället. Men tre saker jag älskar, längtar efter och som jag inte gjort på (för) länge är åka längdskidor en sådan där gnistrande vinterdag, rida ut och paddla kajak. Alla de tre smäller högt på önskelistan.
Vintern 12/13. Det var skidtider det. Nu lär det dröja ett tag innan spannet på skidorna passar igen.
 
4. Bästa träningsredskapet?
Det bästa redskap jag har är min kropp. Känner mig full av respekt och vördnad inför vad den håller på med just nu. Önskar att jag kunde ha den snälla och tillåtande känslan alltid. Oavsett hur den funkar eller ser ut.

5. Vad är du tacksam för just nu?
En väldigt massa saker. Våra barn kanske allra mest faktiskt. Nu ska jag åka och hämta dom! Slut för denna gång!
 

Kommentarer

  1. Paddla kajak är något jag gjort en gång men som jag verkligen kan längta efter att testa igen. Så förbaskat fridfullt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg