Zzzzzzyskon


Inte många veckor kvar nu innan vi blir fyra här hemma. Lova ska bli storasyster. Ett helt nytt kapitel för oss alla. Skrämmande och underbart på samma gång. Ibland känns hon så stor och ibland så liten. Hoppas hon kommer kunna få fortsätta vara både och på samma gång. Inte behöva bli stor för snabbt.
Finns många åsikter om hur långt emellan barnen som är bäst. Jag har fem år till mitt närmaste syskon, i Henriks familj kom de tre stycken på 18 månader... Allt har väl sina fördelar och nackdelar. Vet inte hur mycket man kan förutse.
Ligger och vilar med min två-åring. Det känns lite som de sista varma dagarna i september. Man tar dem inte för givet, vet att de snart är över. Snart kommer hon hålla igång hela dagarna och inte längre behöva de där sovtimmarna mitt på dagen.
Men nu är nu. Jag är höggravid och trött och det är hon också. Tur är det.

Kommentarer

  1. Mina barn sover middag samtidigt, har extrem tur, men hur länge till?? Problemet är att jag nästan aldrig kommer till ro själv. Då vill jag ju vika tvätt, läsa, surfa, diska... (men idag sov vi två timmar hela gänget, obetalbart!)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg