kvällsmacka och nässelfeber

 
Det är de späda skottens tid! Nässlor idag, kokar soppa och toppar med nattmacka till. Världens enklaste recept och förvånantsvärt urmumsigt: 25 gr jäst, 1 msk salt, 5 dl vatten och 11 dl vetemjöl  +Pimpar gärna med lite gammal kvarglömd frukostgröt. Efter att degen har jäst är det 25 min i 200 grader och sista fem minuter på max så får den en fin skorpig yta. Urlätt och snyggt blir det också!
Önskar er (och mig själv) en bra vecka. Det behövs, jag är rätt nervös för allt som ska göras. Men det ju kortvecka så bara tre dagar till, sen är jag färdig på Solskiftesskolan. Det har varit jättebra,  lärorikt och kul men längtar tveklöst tills jag är klar för den här gången. Onsdag kväll kom snart!
 

Kommentarer

  1. Det där brödet är farligt gott! Lycka till i veckan, en timme i taget, så är du snart hemma! Kram

    SvaraRadera
  2. Tiden går snabbt! Vilket fint bröd du har bakat, förresten. Mums.

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt gott ut! Oj, va sugen jag blev på hembakt bröd nu. Lycka till med alles.

    SvaraRadera
  4. Tack fina ni för kommentarer! Lite i taget, det är grejjen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg