skarpa spår

Satsar på tjejklassikern tillsammans med Annika och Charlotta nästa år så försöker träna så mycket som möjligt och hitta formen både teknikmässigt och konditionsmässigt på längdskidorna. Har kört två ivriga gånger tidigare i år men nu var det en sån där perfekt dag i skogen, vi lyckades till och med trejda till oss barnvaktstid med grannarna och fick till härligaste lördagsdejten! 7 km tillsammans i perfekta spår på Skavlötens idrottsområde. Men förväntningarna var kanske lite för höga, eller backarna lite för branta. Jag kände mig....inte riktigt så snabb och stark som jag inbillat mig att jag var. Snarare, svag och långsam. Menmen... det är som tur en bit kvar till den 23 februari. Jag är i alla fall stolt över att jag ramlade två gånger (eller egentligen bara en gång som räknas, det andra tillfället var när jag stod helt stilla och skulle ta bort snön under skidan). Det betyder att jag plogade mindre i nedförsbackarna och tog lite mer risker. Yeah! Nästa vecka blir det teknikträning hemma i Näsby Park på flacken. Det behöver jag!!


 
vackert vackert vackert!

det blir liksom inte bättre än så här!
...men än det här!

Kommentarer

  1. Åh! Underbart! Jag får bara inte till det, att komma ut. Körde 30 min styrka här hemma, men det är ju skidor jag vill åka!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg