flytt#2

Appråpå flyttplaner och nya boplatser. Lova har typ flyttat hemifrån. Det känns lite så i alla fall. Tagit sin fina vita säng ut ur vårt sovrum och bosatt sig i sitt EGET JUUUM! Vi flyttade hennes säng inför fotograferingen i torsdags när hon låg och sov middag på vår säng och hade egentligen tänkt flytta tillbaka den sen, men när hon vaknade efter tuppluren och upptäckte vad Henrik gjort blev hon helt lyrisk. Vi blev lite paffa men tänkte naturligtvis ta tillfället i akt om hon var sugen på att låta den stå kvar.

På kvällen kunde hon knappt bärja sig. "Lova TRÖÖTT", "Jag vill sova" sa hon, långt innan den vanliga läggningstiden. Nu är hon inne på 5:e natten, och det har gått sååå bra. Hon somnar själv, sover länge och väl. Det känns monumentalt. Så glad och stolt över henne, men kan inte låta bli att tycka att det är lite tomt och väl rymligt inne hos oss. Hon håller på att bli stor, steg för steg!

Känner mig samtidigt tacksam för att det gått så bra- Totalt odramatiskt och okomplicerat. Glad för det bekräftar för mig det jag tror på, att saker och ting blir bäst om det får ta den tid det behöver. Barn ska få ta sin tid. Man behöver ofta inte pusha och skynda på och låta separationerna bli smärtsamma utan de tar nästa kliv glatt och nyfiket när de tankat fullt. Jag märker det om och om igen. Det känns gott.





myspys när lillsyrran hälsar på

Kommentarer

  1. ooo va fint o gulligt! o vilken gullig bild! o fin tröja! vad otroligt glad jag ær att hon gillar den! kraam!

    SvaraRadera
  2. hahaha nu måste jag kommentera igen, efter att ha tittat på mer på den bilden! va roliga dom ser ut, BUSIGA! hahaha

    SvaraRadera
  3. Du är så härligt vis, Louise!
    Smart vänta ut flytten till eget rum och
    i slutändan, valde hon själv. Hoppas vi
    ses snart, igen. Kramar/Mo

    SvaraRadera
  4. Fina tjejer. Och så sjukt lika!!!

    Lycka till med försäljningen.

    /Josefin

    SvaraRadera
  5. oh, what a sweet picture....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg