kojkompromiss

Urk. Kallt och grått idag igen. Och så en förskylning dessutom. Vad göra?

Lova deklarerade bestämt att hon ville bygga koja. Ute där! - i skooogen, sa hon. Det var jag inte vidare sugen på, av ovannämda anledningar. Nä, ut ville jag inte, inte idag. Det fick det bli en kompromiss. Vi kunde enas om en inomhus-koja till Lovas leksaker. Jepp, så fick det bli.

Fram med målarfärger, penslar, förkläde, vaxduk. En gammal kartong som var på väg till återvinningen fick istället en annan form av omstart. En stund senare kunde pussdjuren från moster Li inviga sitt nya kryp-in...







Och så klart var det mest resan som var mödan värd... vattenlöslig färg... good stuff!



Kommentarer

  1. vilken härlig kompromiss! så fint det blev. Lova verkar nöjd.

    SvaraRadera
  2. ahahaha! de kinesiska pussdjuren! åh vad roligt! vilket fiiint hus dom fick!!!! vilken rolig pysseldag, smart! åh dom pussdjuren ær ju för söta! jag köpte ganska många som jag tänkte ge bort men sen så har jag dom andra kvar, separationsångest! hehehe lever ankan fortfarande!? åh vad lova ær SÖT!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Underbart och se kreativiteten tar över. Gott för själen och och kladdig! :) Kram Mo

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara pussdjur!

    Please Louise...Kan inte du tipsa om vilka färger, penslar mm ni använder. Jag står redo att köpa in men hittar inte bra grejer här och vet inte vad jag ska leta efter online. Vore fint att veta vilka märken och produkter som har fungerat för er.

    SvaraRadera
  5. I can see that Lova is so proud of her nice work!!

    SvaraRadera
  6. åh så roligt med era kommentarer och att ni läser! <3

    Jodå Linda, ankan lever! Men den får gå i ide med jämna mellanrum...


    AL: vi har olika grejjer beroende på vad vi sysslar med. Just den här gången testade vi hobbyfärg från ikea "måla", och deras penselset med samma namn. Bra penslar och ok färg. Den är väldigt matt i ytfinishen, passade bra till det här men när vi målar ägg till exempel brukar vi ha annan blankare färg. Det är ju lite dyrare men det är det värt, det blir så fint! Vi har hobbyfärg från L&B Deco. Ser ut så här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162258639

    Hoppas det var till nån hjälp!

    SvaraRadera
  7. I use the google translator so that I can read~!

    SvaraRadera
  8. perfekt! Clas Ohlson finns det inte så långt bort! bra tips det tänkte jag inte ens på! tack.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg