sjukstuga och tankesmedja

Året inleddes här med en omgång av vinterkräksjuka och när den preciis dragit vidare fick Elin RS och tog med pappan sin i fallet. (Lustigt nog kan jag faktiskt inte minnas att Henrik varit förskyld sen Lova låg på sjukhus med RS som nyfödd.) Vi skankar runt och väntar på att friskhetens fräschör ska infinna sig, men tills dess läser, tänker och planerar jag. Håller på med Anthony Robbins Awake the Giant Within. Lite svulstig amerikansk självhjälpsmirakelvarning men faktiskt väldigt passande nyårslektyr.  Den får mig att hålla fast i känslan jag inte vill tappa och får beslutsamheten att borra sig djupare. Så är läget hos oss. Vi torkar näsan och läser vidare.


När Mamma gossar med Snörvelin vill inte Loven va utan. Kolla handen. Hennes baby, jag är typ surrogatmamma.

Kommentarer

  1. Så rart med små "humlor" jämte dig! Kramisar
    Ps.
    RS?
    Ds.

    SvaraRadera
  2. Och detta på kräksjukan? Inte kul. Ser fram emot att höra mer om tankarna.
    Och... snygg spis!

    SvaraRadera
  3. ni aer så søta jag dør! o elin e ju gørrødhårig! coooooooolt! :D

    SvaraRadera
  4. Tack!! RS kallas en form av virusinfektion som drabbar små barn hårdast. Alla småbarnsföräldrars skräck ;) kramar!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar stämningsfull bild!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg