tempoväxling

Ok. Stopp ett tag. Det här går inte. Min tidsplan håller inte. På nåt märkligt vis måste jag glömt bort hur mycket jobb det är att överhuvudtaget behålla status quo med små människor i huset, de ju liksom andas stök. Att samtidigt försöka förbereda kalasmat och komma i ordning är som att simma motströms... maximal input ger ändå väldigt lite kryss på att-göra-listan.

Jag blir svettig och sur, skäller på barnen och skäms. Va håller jag på med? Finaste lilla Elin, inte ska jag va arg för att du vill amma eller bli buren. Du vill ju inte ha någon finhackad persilja eller chevré. Du vill ju bara ha puls så nära att den känns i själen, det är vad du tycker är Kalas. Att du är här hos oss nu är ju det vi ska fira, så nog ska du få vara just det. Det är det som är viktigt. Resten får bli som det blir, strunt samma att smörkrämen är rinnig. Vi har ju en frys. Mys. Vi kör på det. Vi fryser ner och myser mer. japp. Jag ska verkligen försöka.

Kommentarer

  1. I evighetens perspektiv är den perfekta smörkrämen inte mycket värt! Däremot att bygga relationer genom mys, det är att skapa himlen redan här på jorden. Så mys på!

    SvaraRadera
  2. precis louise. du är så vis.
    hoppas ni får en fin dag imorgon!

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt det där, ibland står man och inte orkar med sina barn för att man är så upptagen med att försöka göra något för sina barn...

    SvaraRadera
  4. å vilken väldigt, väldigt fin text.

    SvaraRadera
  5. Kanner igen allt det dar! Insikten ocksa!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg