ren(ässan)s

Med släktkalas i sikte börjar det bli bråttom att få ordning på vårt stök efter flytten. Så idag är det bara fixa, fixa, fixa som gäller. Men kan inte låta bli att skratta åt det som dyker upp i lådorna, bläddra
i dagboken från -99, kolla i gamla album med Lova... osv. Oeffektivt, tycker Henrik, men jag kan inte låta bli. Annars är det ju outhärdligt att röja en solig sommardag. Största nöjet med sånt här, förutom resultatet vill säga.

Det är spännande att packa upp lådor med
personlig historia, delar av en själv. Fylla hyllorna med böcker man läst och andra man skrivit. Jag fylls av tacksamhet för vänner som funnits i livet länge, ibland närmare och ibland längre ifrån. Det känns lite som om livet går i cirklar, fast på ett positivt sätt. Tänker på hur det är lätt hänt att man tappar bort sidor i livets fart, eller vad man ska säga. Jag samlar in mig själv nu och dammar av. Det känns gott. Nån form av renässans mitt i allt rensande.

Kommentarer

  1. INeffektivt om jag får be!

    Med vänligaste hälsningar
    Besserwisser H. Gleissman

    SvaraRadera
  2. Är det bråttom är det ok att effektiv? När vi flyttade från hus till lägenhet rensade vi och körde minst 35 vänder till Hagby tippen. Mitt arbetsrum rensade jag först i maj fick ihop 2 STORA sopsäckar. Tog ytterligare en vända och fick ihop 1 säck å sen när det blev skarp läge ytterligare 1 1/2 säck.

    SvaraRadera
  3. Japp, jag gör en djupdykning i gamla minnen. Om man inte läser/bläddrar i allt, hur ska man då veta vad som ska slängas alt sparas?? Kram /Aniika

    SvaraRadera
  4. M, helt otroligt!! Låter som ni kunde ha fyllt upp halva galoppen..

    A, det är roligare att packa upp sig än ner sig.. Lycka till du, snart är det KLarrt!

    H, Jäjä

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg