Sån godhet

Åh, Jag har just varit på bebis-dejt och ätit den godaste indiska maten! Vilken fantastiskt fröjd! På Spicy Zone bakom kommunhuset i Täby. Jag fick tipset av min brors familj som åt där i somras och var eld och lågor och som hävdade att det var det bästa indiska de ätit. Efter ikväll är jag beredd att hålla med. Det var liksom... Fulländat. Men det allra godaste var faktiskt vänligheten jag mötte. 

En kväll i veckan har Henrik tre barn hemma och jag åker iväg med ett. Enbarnstid är det nya egentid. De är dyrbara guldtimmar så förstå min besvikelse när jag parkerat bilen och inser att jag glömt min plånbok hemma. Vad skulle jag göra? Åka hem igen? 
Var inställd på det men klev ändå in och frågade om de hade swish. Först fick jag det något irriterade svaret att nej, dom serverade inte "swushi". Men när de förstod min plånboksmiss och att jag inte ville äta japanskt utan att det var just deras mat jag önskade mig så erbjöd de mig faktiskt att äta på krita. Så ostockholmskt att visa sådan mänsklighet. Överseende och tillit. Fint att bli bemött så. Och hjälp va gott det var! Bästa indiska maten jag ätit. Både för mage mun och hjärta. 


Kommentarer

  1. Måste testa har också hört talas om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du förstår har stället mina bästa rekommendationer :-)

      Radera
  2. Vilken härlig grej med bebisdate! Och indiskt, vad gott... Här blev det falukorv, i fint sällskap av tre småfolk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra! Mycket bra som växer fram efter samtal med kloka människor ;-)

      Radera
  3. Onsdagakvällar är också MIN kväll. Dock helt själv. Lyllos mig!

    SvaraRadera
  4. Mums! Och vad härligt att det gick att ordna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg