Vårsalongen 2013

Så till slut. Nu kommer några bilder från Roslagsmålarnas vårsalong där jag är med och ställer ut. Det har dröjt för det har varit väldigt späckade veckor med skolan och livet i övrigt, plus att det faktiskt är fruktansvärt svårt att fota tavlor ordentligt. Menmen! Det har varit en härlig utställning och en fantastisk upplevelse för mig att få tillsammans med andra visa lite av vad jag gjort hittills och för första gången på riktigt få mottagare. Feedback asså, åh så kul! (Den bästa har jag märkt, är den som ges utan att man vet att den som målat finns i rummet...thihi!) So here we go, Välkomna:


Gudrun Alvebros collografier i förgrunden och blomarragemang av Camilla Palmborg som också hängt utställningen tillsammans med John Vequist. Och runt hörnet hänger visst....
 
...Miiiiina Tavlor! "Andetag" 40x50 cm, "blomma tillsammans" 40x50cm "i alla" A5-format och "Solitär" ca 40x60. (Här på vernissaget kan den uppmärksamme se en liten röd prick, men idag finns där faktiskt tre :)
 
Och så jag och bästa Marita som också ställde ut! TACK för all hjälp!  Bakom oss syns tavlan "My Scandinavia".

All in all. Så glad. Jag har lärt mig massor. Dels om att övervinna mig själv och våga nya saker men även om rent praktiska grejjer som vad man ska tänka på när det gäller inramning, hängning, osv. Så mycket jag inte vetat något om och som jag nu tar med mig till nästa gång. För hörrni, det måste bli fler gånger. Mersmak!

Kommentarer

  1. Det är klart det måste bli flera gånger! Å, så kul med flera prickar. Grattis till det!

    SvaraRadera
  2. Åh, så kul Louise! Ja, det måste bli fler gånger, så jag får tid att komma dit och titta (och heja, och kanske handla? :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du var med och att det gick bra. Det sporrar än mer att fortsätta. Det är som du säger alltid roligt att höra feedback, man lär sig mycket av det, även om man nu inte säljer. Jag säger som jag gjort flera gånger förut till dig – fortsätt så.

    SvaraRadera
  4. Älskar tulpanbuketten! Kul att det gick så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Evi! Vet du, tulpanerna är den tavlan som fortfarande är osåld. Kanske nån mening med det ;-)

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Åh! Älskar din konst! Inga konstigheter, men inte tråkigt. Levande, vackert... Min favorit är Tillsammans. Den gick rätt in i hjärtat! Ser fram emot att få höra mer om dina äventyr i konstvärlden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla Monnah! Blir så glad. Jag har en känsla av att du menar den minsta tavlan va? I alla heter den, det var lite otydligt kanske vilken ordning jag namngav dem. Personerna, stora och små, har ett ljus i sig, därav namnet men tillsammans funkar också bra :-) roligt tavlor blir olika beroende namn, jag ser den annorlunda när jag tänker att den heter tillsammans. Hur som, TACK! Dina ord uppmuntrar

      Radera
  7. Men så roligt att se dina tavlor! Det ser verkligen proffsigt ut. Du är en riktig konstnär - det handlar ju inte bara om att vara tekniskt skicklig utan även om att ha den där känslan som finns i dina bilder. Lycka till nu med studierna.

    SvaraRadera
  8. Wow! Vilka underbara konstverk! Vilken talang. TACK för att du delar med dig här på bloggen! Säg till när du vågar nästa gång så kanske jag kan få se det hela live.
    Underbart vackert.

    SvaraRadera
  9. Really Louise, you should be so proud of yourself!!! Very, beautiful work. I am so impressed! You really have a skill and gift. I can't wait to see more of your work! I really love the flowers in your art. It seems like you've become a genuine artist over night! Best of luck to you in the future and hope to see more of your work in galleries in the future!!!
    Stor kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh Julie Ann, thank you so much for your kind words! You know my struggle to find time to paint and create, so its really a victory for me do this. I love all the beautiful thing you too and hope to see more of it. Stor stor Kram!

      Radera
    2. You are sweet, it's true, it's very hard to find time and energy. So it really is quite the accomplishment. They are both so fulfilling, and think of the inspiration you are to your little girls, not to mention your peers. It's inspiring! Hugs!

      Radera
  10. Åh vad roligt och vilka fina tavlor! Vad du kan!! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg