oväntade konsekvenser



Att bli mamma för ett drygt år sedan har inneburit en del förändringar som jag inte räknade med... (ganska många i och för sig, men nu tänker jag speciellt på en av alla dessa...) Jag förvånas över hur det plötsligt skapades ett sånt enormt utrymme i mitt hjärta för diverse småbarn av olika slag.

När jag såg den här pappan med sitt barn på skidor på källtorpssjön igår blev jag alldeles mjuk i hjärtat. Bilden är inte den bästa men jag tycker ändå den fångade lite känsla... Centilong-människor- aj löv jo!

Kommentarer

  1. Kuuul med blogg på Louisevis! Ska lägga den bland mina favoriter. Ser fram emot att läsa! Jag håller med om känslan för de små. Satt och pratade med en kompis vars mamma påpekat hur hon borstade tänderna. Och i den stunden kunde jag förstå lite av vad mamman måste ha känt för sin dotter. Då inte sagt att man bör kommentera på sin vuxna dotters tandborstning, men ändå, omtanke... :)

    SvaraRadera
  2. Tack Evi! det känns spännande. kul att du kom hit och välkommen tillbaka! :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg