tafatt/ta-tag

Återvänder lite försiktigt till tagentbordet efter vårens bloggpaus och allmänna framtidsfunderare. Jag hade sånt fart där i början på året, menar inte endast med bloggandet utan även på andra fronter. Tog tag i mycket och kände den frihet som kommer när gardroben blir storstädad och trollen kommer ut i solen. Jag målade som aldrig förr, mycket och kravlöst. Kände mig ostoppbar, för ett ögonblick. Men det är svårt att bryta ny mark! Någonstanns där i det okända tappade jag gas och halkade tillbaka, lite omtumlad av det nya fann jag ro i gamla hjulspår. Visste inte hur jag skulle fortsätta när jag lämnade det bekanta bakom mig. Jag försöker stapplande hitta tråden igen. Fatta greppet och släppa taget. Bara åk, på louisevis. Målmedvetet, men långsamt och försiktigare på steget.

Kommentarer

  1. Heja! Ett steg i taget, det blir bäst så. Hoppas vi kan ses snart. Blir det Topploppet? KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack Aniika! Ja, så är det... gäller bara att komma ihåg det! Vi leker gärna! hoppas du fick mitt senaste mess på fejjan. KRam!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg