grillat och gillat

Ända sen jag lyckades sätta mig upp i sjukhussängen och nästan svimmade på kuppen för tre och en halv vecka sedan har det gått stadigt framåt, lite i taget. Dag för dag har jag kunnat, vågat och orkat lite mer. Varje nytt steg känns som en seger och allteftersom vi bryter ny mark glädjs barnen åt varje ny sak vi kan göra med "fillingarna". Inget är för litet eller alldagligt för att firas entusiastiskt! 

Idag var det första familjeutflykten till skogen. Vi åkte till Mörtsjön och grillade korv till middag. Solen sken och vi njöt, allihopa. 
 
 
Stor... 

         Minst... 
... Och mitt emellan.

Ehm Japp, ni såg rätt... En strumplös fyraåring med kniv. Det har vi slöjdläraren på Kristofferskolan att tacka för. Hon täljer lika noggrant och försiktigt som storasyrran även om hennes övermod på andra fronter gjorde att..


... korven fick sällskap kring elden... 

Inatt somnar jag med röklukt i håret. Den sköljer vi bort i morgon. Känslan däremot hoppas jag sitter fast länge! 

Kommentarer

  1. Vilken underbar dag! Blir som alltid glad över att läsa dina texter.

    Ps. Dags att uppdatera profilinformationen, du är inte längre tvåbarnsmamma ;-)

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint om vardagen och fina bilder som kompletterad texten så bra.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! Jag önskar vi hade en sjö att grilla vid! :) Fast vi har ju annat mys såklart och allt har sin tid. God fortsättning i läkande och invänjning till en lite större familj!

    SvaraRadera
  4. Så roligt att läsa! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg