om vardag och beslutsamhet

Första riiiktiga måndagen efter alla helger. Det känns skönt på något vis. Det har varit en härlig tid med jul och nyår och mellandagar av olika slag men nu ser jag fram emot att sätta igång med det vanliga igen. Förhoppningsvis lite bättre än tidigare, eller lite mer som jag verkligen vill ha det.

Det finns några rader i Abrahams bok som jag tycker mycket om:

Det finns inget som Herren din Gud i sitt hjärta bestämmer sig för att göra,
utan att han gör det. (Abr 3:17)

Att uppfylla sitt hjärtas beslut är inte alltid helt lätt, så mycket kan komma i mellan och ibland tappar vi fokus. Nyårslöften eller andra saker tappas bort på vägen. Men den Gud som jag tror på, som Abraham skriver om, slutför. Att göra det som vi i hjärtat bestämmer oss för, det är gudomligt!

Kommentarer

  1. å tack! underbara ord. de ska jag bära med mig på min väg, speciellt i en tid fullt av beslutfattanden (om det är ett ord).
    tycker också att det är skönt med rutinerna tillbaks på plats igen. även om ledighet varit nice så är rutiner bra, speciellt med barn.
    finaste louise, tack igen för senast också. PUSS

    SvaraRadera
  2. tack själv! Lova pratar om barnen varenda dag fortfarande. Så roligt att ses! Tack för dina kommentarer också kära du!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg